lørdag 27. mars 2010

Våren er definitivt her!

Og det er deilig!

Tenk, på torsdag var jeg på lydighetstreninga for første gang på - ja det er nok et par-tre år! Det var kult, men Kari sier at vi ville nulla på absolutt alle øvelsene vi prøvde oss på - bortsett i fra felles sitt! Tenk det, ikke så mye å skryte av kanskje, men på andre eller fjerde forsøk fikk vi det jammen i meg til og det er jo bra! Hva vi testa? Tja, fellesdekk - kanskje ikke klar null, men i alle fall ikke mange poeng for jeg skal visstnok ikke legge meg før Kari sier det... Hoppapport - helt klar null! Dirigeringsapport - klar null! Luktepinner - klar null!

Det er blitt mer LP-lydighet på oss den siste uka faktisk og i går og i dag tror Kari at vi ville fått poeng allerede på første forsøk på de øvelsene vi prøvde oss på. Det hjelper altså å trene, for selv om det går skikkelig dritt både titt og ofte er det en liten fremgang å spore - visst er jeg flink vel??

I går starta vi sporsesongen også, det var uvant! Jordene her hjemme er nesten helt bare for snø, eller, i dag kan vi faktisk si at de er helt bare! Utrolig deilig, selv om det hadde vært mer morsomt å gå spor i skogen - men det får vente, for der er det fortsatt snø! At jeg var rusten? Ja, men det var Kari også, selv om det ikke tok så veldig lang tid før hun kom på alt det der som hun var så nøye på i høst...

Her kommer dagens sporbilder - fra det andre sporet faktisk (det regna jo da vi gikk det første):

2 kommentarer:

  1. Null på alle øvelser? Det tror vi faktisk ikke noe på. Oraklene nede i Sarpsborg fikser det meste :-) Liker forresten godt at begrepet "luktepinner" ser ut til å spre seg ;-) Vi er også igang med luktepinnene igjen (etter orakel Karis oppskrift), men det begrenser seg med gress her hos oss. Ser med dårlig skjult misunnelse på bildene av snøfrie jorder hos dere! Herlig!

    God påske til dere alle tre :-))

    SvarSlett
  2. Åh, blir helt syk når jeg ser bilder av jorder uten snø! På Lørenskog ligger fremdeles snøen tykt, så om vi prøver å gå utenfor opptråkkede stier på jorder eller i hager, blir man nesten sittende fast. Håper virkelig våren setter inn og smelter masse, masse snø mens jeg er på påskeferie! God påske!

    SvarSlett