søndag 27. september 2009

Godt brukt.....

...kjærring byttes - eller kanskje til og med gis bort!

Det hele starta allerede på vei til Nannestad - som hun har vært mange ganger, hun kjørte feil og måtte ringe Line for å få guiding...

Fellesdekk fiksa vi bra, så var det ut i skogen. OK, her kan jeg kanskje ta på meg noe av skylda - det teite sporet gikk nemlig til venstre.... Og sporet, det var superlett, kjentes som om det var helt ferskt så jeg bare krusa i vei innover skogen, verken jeg eller kjærringa plukka særlig mange pinner hver. To stykker ble liggende igjen i skogen.

Lydighet, ja det ble faktisk en aldri så liten artig opplevelse. Kari fnisa og lo og jeg tenkte at her må jeg ta litt ansvar selv - vi hadde det morsomt men det ble ikke så mange poeng.

Heldigvis avslutta vi dagen med noe jeg kan (bortsett i fra på NM da....), nemlig felt. Alle dingser og full pott. Samla sett ble det heller dårlig med poeng og jeg vet jo at vi ikke kommer til NM med sånne summer. Noen som vil ha kjærringa, jeg bytter henne gjerne - kanskje med en yngre og mer kontrollert utgave? Eller forresten, nå tror jeg jammen det er mat på gang her - glem det, jeg beholder henne litt til!!

6 kommentarer:

  1. Det går opp og ned her i verden! Emma - vi som så på i dag er enige i at kjerringa var ukonsentrert på lydigheten i dag! Men, artig å se på deg som alltid. Rikke synes forresten du skal beholde kjerringa di. Hu er misfornøyd med sin, måtte ligge i bilen hele dag...

    SvarSlett
  2. Takk for en koselig dag på stevne!
    Men, Emma...mamma'n min har fortalt meg at det er viktig å ha det moro inne på banen, så denna synes jeg du fiksa bra ;)
    Og du....mutter'n mumlet noe om "misunnelse og beundring" over feltet ditt i dag....
    Sees neste helg!

    SvarSlett
  3. Takk fot en fin dag på stevne, med eller uten resultater å snakke om ;) Ses til lørdag :)

    SvarSlett
  4. Flink du er Emma er ikke alltid lett å ta ansvaret når dissa kjerringen plutselig bare svikter oss..... Masse lykke til på lørdag muttern sier att vi skal starte på søndag i spor.... Hallo lissom har jo ikke startet spor siden jordespor hos dere for 2 år siden da fant vi jo ikke sporet engang..... men hun for bare hjelpe meg å leite etter dissa pinnene for jeg har nok med å gå sporet!!!!
    Suss Bocca

    SvarSlett
  5. Hei Emma! Vi har et uttrykk her i Trøndelag som flere av oss firbenede er fullstendig enig om, hadde vi lagt i et par tusenlapper til kunne det hende vi fikk en bedre eier! Det er utrolig hvordan de roter det til for oss, men innrømme det - nei! Men det er nå de vi har blitt vant til da, så alt i alt er det kanskje best å holde sammen med de. Tenk om vi hadde fått noen som skulle sove bort hele helgen, og vært mer "normale", nei takke meg til ei kjerring som gjør mye rart, med godt hjerte og helt hundegal! Jeg tror du har ei sånn ei du også!

    Hilsen Khiva (hovawart)

    SvarSlett
  6. Æsj, kjærringer, pinner og lydighet kan da være det samma når man feier feltet som du gjorde i går!!!

    Babs og Willy

    SvarSlett