onsdag 12. august 2009

5 av 14 - litt lite kanskje?


"Du tuller nå" sa Monica da Kari fortalte det (typisk Monica uttrykk det der :) !


Hva jeg snakker om? Jo, pinner i sporet.....


Kari kom hjem tidlig fra jobben i dag, så forsvant hun ut uten verken meg eller Ida. Da hun kom tilbake var hun både svett og sliten, jeg forstod ikke helt hva hun hadde gjort, men da vi etter en times tid skulle ut og gå spor forstod jeg det jo. Og hjelp for et spor!


Det jeg ikke helt forstår med min tobeinte er jo at hun går sånne lange turer i skogen uten verken meg eller Ida - tenk om vi hadde fått være med første gangen, da hadde vi fått like mye trim alle sammen. Men, det er mulig Kari har litt ekstra lyst til å trimme mer enn oss andre...


Men så var det sporet da, jeg la avgårde i friskt tempo, og jeg skal si det gikk over stokk og stein - bokstavlig talt. En kilometer i skikkelig møkkaterreng - de har hogd ned bortimot hele skogen her hjemme! En liten periode ute på et av hogstfelta var det rett og slett drittvanskelig - og jeg vet at Kari ikke er overbegeistra for sånt terreng hun heller. Heldigvis gikk de to siste kilometrene i litt bedre terreng, men jeg skal si jeg var sliten da jeg fant den siste pinnen - ja for den fant jeg i alle fall! Ikke så merkelig at jeg ikke hadde tid og krefter til å lete etter pinner i et sånt spor vel! Heldigvis at vi skulle ut og padle senere på dagen, man blir jo ikke bare litt skitten av sånne gjørmespor.....

Og Kari, nei hun var vel ikke akkurat overvettes fornøyd med meg i dag!

7 kommentarer:

  1. Plukka Kari med seg noen pinner kanskje? Om ikke så fant du 5 mer enn henne... ;)

    SvarSlett
  2. Nei ikke lenge igjen nå Emma.. Jeg driver å stresser Andreas litt med å stoppe på innkallingen og krype HØYT.. hihi.. Skal si det virker ;) Jeg får nok også sånn løpetid før neste helg, så da ses vi vel på fellesdekken! ;)

    SvarSlett
  3. Takk for veldig oppløftende kommentarer Arwen, skal legge meg den der på minnet!
    Så er det bra jeg ikke blir alene på FELLES-dekken!
    Emma

    SvarSlett
  4. Hmmmm de derre pinnen i sporet er jo bare noe tøys og tull, hva er liksom vitsen med dem liksom ?????? Nei hadde det ennå vært noen leverposteibokser eller noe annet snadder så skulle vi vel ha stoppet og markert dem !!! ikke sant Emma ;o)

    SvarSlett
  5. Ha, leverposteibokser hadde jo vært SUPERT - hvem har funnet på de reglene? Kan ikke være en hundevennlig person i alle fall!!
    Emma

    SvarSlett
  6. Jenter jenter... det LIGGER da alltid leverposteibokser i skogen - eller, iallefall i lomma på hun som henger etter meg - også har jeg jo skjønt at dem får jeg smake på når jeg finner sånne trepinner i skogen!

    Hilsen Willy!

    SvarSlett
  7. Døøø Willy, jeg er verken ung eller dum, ikke er jeg høy og mørk heller, JEG ER BLÅÅÅÅND - pinne er pinne, leverpostei er leverpostei.
    Ja til leverpostei i sporet!!
    Emma

    SvarSlett