lørdag 31. oktober 2009

Sånne dager liker jeg!

I dag har jeg nemlig fått gjøre litt mer enn bare å trimme!

Først starta vi med sånn derre lp-lydighet, vanskelige greier altså! Kari er vel ikke helt imponert over meg og min fatteevne. Kjegler er vanskelig altså, for jeg aner ikke helt hva jeg skal gjøre når Kari står rett opp og ned og sier "ruta", da springer jeg litt rundt omkring og sjekker alle kjeglene som er i nærheten - og ser jeg ikke kjeglene prøver jeg litt andre steder.... Den ufyselig ekle tynne metallapporten, ja, uææææ, den er ekkel den. Jeg kan til nød holde den forsiktig i munnen, men da klarer jeg ikke bevege meg stort, og hoppe, NEI! Kari sier vi har litt å jobbe med framover...

Så fikk jeg spor igjen, det kan jeg like! Dagens oppsøk var på ca. 5 cm, jepp, det er helt sant, sporet var bare 5 cm framfor nesa mi - og gikk til høyre, heldigvis! I dag gjorde jeg også ganske så mye rett - ja sett i forhold til Karis strenge krav da! Passe tempo (alt for sakte spør du meg) og alle pinner.

Det var dagens treningsøkter, så var vi en tur i skogen for at Kari skulle få planlagt til tilrettelagt for morgendagens jaktcup. Vi holdt på å røra oppi skogen der i nesten en hel time før Kari var sånn rimelig godt fornøyd - men jeg tror hun heller ville hatt noen fine jorder å kjøre nærsøksoppgaven på...

Til slutt, da både Ida og jeg hadde lagt oss godt tilrette var det jammen i meg på'n igjen - ut på tur, aldri sur! Men nå tror jeg det er kvelden her i stua!!

4 kommentarer:

  1. høres ut som du har hatt en HÆ'li lørdag Emma ;-) Jeg har ikke fått hverken spor eller lydighetlydighet men måtte slite med brukslydighet; les fremadsening og etterpå lete etter veldig vansk'li dingsebomser... Sliten nå, god helg til dere, hilsen Betty

    SvarSlett
  2. Yepp ser ut som "FERIEN" har gitt masse trenings energi ;) Stå på, "ruta" har du jo vært en mester på så etter par treningsøkter kommer nok det momentet på plass igjen fort ;)

    SvarSlett
  3. *Sjokk* Ikke si at dere også har blitt sånn "rute"-folk ? *himle med øya*... De er jo så slitsomme, disse lp-folka som er så enspora at ruta står stemplet i panna på dem *ler*.

    SvarSlett
  4. Nopp, vi er ikke blitt rute-folk kan jeg love! Men jeg tror Kari har noen litt andre planer for meg fremover.....

    SvarSlett